8.09.2015, 17:01
Хвилі навколо театру або кому це вигідно?
Зважаючи на суспільний резонанс, викликаний настирливим і системним продовженням кампанії, організованої відомим колишнім артистом балету театру Денисом Матвієнком і його сестрою Альоною, спрямованої на дискредитацію керівництва театру та нівелювання творчих здобутків колективу, вважаємо за необхідне звернути увагу представників ЗМІ та громадськості на наступне. Далі – мовою фактів та документів.

1. Денис Матвієнко жодного дня не працював на посаді керівника балету Національної опери України, про що свідчить особисто подана ним заява:

Втім, йому, як авторитетному митцю, справді, на певний період, як експеримент, було надано неформальну можливість керувати балетною трупою.
На жаль, цей експеримент виявився невдалим та призвів  до розколу  у колективі, що вилилося у колективні  листи провідних артистів балетної трупи театру на адресу Міністрів культури Михайла Кулиняка та Леоніда Новохатька.
 

ЛИСТ-1

ЛИСТ-2

За таких обставин, а також зважаючи на систематичну відсутність Дениса Матвієнка в Україні,  відсутність координації роботи балетної трупи, було прийнято рішення про призначення на посаду художнього керівника цеху балету хореографа, народної артистки України, професора Аніко Рехвіашвілі. Скориставшись цим, Денис та Альона Матвієнки розгорнули небачену інформаційну кампанію, стверджуючи про незаконне звільнення Дениса Матвієнка з посади художнього керівника балету, хоча жодних змін у його трудових стосунках з театром не відбулося. Сповна використавши цей інформаційний привід задля власного піару, Денис Матвієнко без оформлення відпустки поїхав на власні гастролі, чим грубо порушив чинне законодавство України.
Повернувшись після гастрольної поїздки, Денис Матвієнко подав заяву про звільнення за власним бажанням з тієї ж посади, на яку і зараховувався – артиста балету-провідного майстра сцени:
 
 
Зважаючи на викладене усі звинувачення у незаконному звільненні Дениса Матвієнка є безпідставними та завідомо неправдивими.
 
2. Наступний етап розгорнутої родиною Матвієнків кампанії розпочався після перемоги Революції Гідності. Розуміючи наближення часу завершення балетної кар’єри, все меншу кількість пропозицій особистих гастролей, використовуючи своє «розпіарене» на попередньому скандалі ім’я та намагаючись скористатись суспільно-політичною ситуацією, що склалася в країні, Денис Матвієнко та його сестра поставили собі нову амбітну та корисливу мету – очолити вже не тільки балетну трупу, а весь театр, про що заявили, використовуючи таку популярну нині демагогічну ура-патріотичну риторику. Про це свідчить заява, розміщена на Facebook-сторінці «Фонду Дениса Матвієнка» від 25.04.2014 р.
 
 
Розпочалася нова хвиля провокацій. Так, у червні минулого року перед будівлею театру було організовано акцію проти гастролей російського диригента Володимира Співакова (концерт якого було скасовано задовго до проведення цієї акції, а саме після підписання Співаковим листа на підтримку політики Володимира Путіна щодо України). Акція відбувалася попри те, що протягом вже тривалого  часу  на означену дату продавалися квитки на репертуарну виставу театру.
Однією з головних вимог учасників акції була невідкладна люстрація керівництва театру. Керівництво акцією здійснював Андрій Ємельяненко, який усюди позиціонує себе, як «громадський активіст». Ми наводимо сюжет, у якому він сам розповідає про цей захід в одній з ініційованих родиною Матвієнків програм «Люстратор» телеканалу «2+2»:
 

Цікавим є той факт, що згідно з даними Єдиного державного реєстру, Андрій Ємельяненко є бізнес-партнером Альони Матвієнко:
 
 
Виходячи з назви підприємства можна припустити, що разом з Андрієм Ємельяненком протягом 15-ти років Альона займається зовсім не продюсуванням балетів, як вона себе позиціонує.
Відтак можна припустити, що її бізнес у «Транс Ойл», напевне, переживає не кращі часи і бажання проникнути у Національну оперу України за будь-яку ціну стає зрозумілим.
У подальшому кожен проект, організований родиною Матвієнків, неодмінно супроводжується  випадами на адресу керівництва театру та зневажливим ставленням до здобутків колективу. У такий спосіб вони послідовно формують негативний настрій соціуму по відношенню до курсу театру.
Правдива оцінка дій та вчинків родини Матвієнків, висловлена головним режисером НОУ Анатолієм Солов’яненком у виданнях «Бульвар»
 
 
 
наразилися на бажання за будь-яких обставин дискредитувати Солов’яненка в очах громадськості.
Шість з семи публікацій у блозі Альони Матвієнко на «УП» присвячені обливанню брудом та зведенню особистих порахунків, у чому ви можете переконатись особисто. Крім цього було зініційовано низку телепрограм, де введеними в оману родиною Матвієнків журналістами було поширено завідомо неправдиву інформацію.
Зараз ми покажемо вам як фабрикуються матеріали та підтасовуються факти на конкретному прикладі.
В одному з сюжетів стверджується, що Анатолій Солов’яненко був директором ТОВ "Арт-центр "КАЛАФ" та що, нібито, це підприємство має непогашені борги перед театром. Обидві ці тези не відповідають дійсності. Крім того, завідомо упередженим є коментар відносно ДП «Мистецтво України», яке у 2006 – 2011 рр. очолював Солов’яненко.
Державне унітарне підприємство "Мистецтво України" було створено та ліквідовано відповідно до наказу органу управління - Міністерства культури України. Що стосується місцезнаходження підприємства, то воно розташовувалося у приміщенні театру за адресою вул. Лисенка, 5, на підставі укладеної угоди та оплачувало послуги театру відповідно до її умов.
"Шукаючи" ДП "Мистецтво України" авторка користується загальнодоступним ресурсом - Єдиним державним реєстром, але при цьому, намагаючись свідомо спотворити факти, не говорить про те, що на цьому ж ресурсі розміщено інформацію про припинення реєстрації цього підприємства 23.05.2012 року. Тобто воно ліквідоване більше 3 років тому! Свідомо опустивши цей факт, авторка іде шукати підприємство і показує сюжет про те, що підприємство з"їхало в невідомому напрямку, а далі подає наступну, завідомо неправдиву інформацію, цитуємо: "Закрили підприємство вже після Революції, у жовтні, до цього воно успішно функціонувало вісім років".
 

Це лише один приклад неправдивих та завідомо брехливих фрагментів однієї з низки подібних програм.
Поступивши чесно та неупереджено, зважаючи на неправдивість викладеної інформації, керівництво Еспресо-ТV не випустило програму в ефір. На що Альона Матвієнко, не приховуючи своєї зацікавленості, відреагувала наступним чином:
 
 
Жоден з викладених під час ініційованих родиною Матвієнків кампанії  фактів корупційних діянь не знайшов свого підтвердження під час перевірок уповноваженими державою органами. Не зважаючи на викладене, діючи за принципом «мета – все, засоби – ніщо» Альона та Денис Матвієнки з невеликою групою прихильників, нездатних сказати своє слово у мистецтві на професійній ниві, постійно та послідовно працюють на дискредитацію здобутків головного оперно-балетного колективу країни.
Не маємо сумніву, що створена в мережі  Facebook сторінка «Люстрация Национальной оперы Украины»  також створена за їх безпосередньою участю. Особливої «цінності» їй надає наявність серед постійних та активних дописувачів вже колишньої солістки нашого театру Катерини Абдулліної, відомої за сумнозвісною історією про «бидлячі» школи.
 
 
І на завершення, хотілося б почути від Дениса, Альони та їх прибічників відповіді на наступні питання.
Для зручності читачів ми їх пронумеруємо, щоб вони нічого не пропустили.
  1. Ви всебічно ревізували доходи керівників театру. Було б цікаво почути від вас скільки отриманих вами за межами України доходів ви задекларували в Україні за роки успішної гастрольної діяльності? Скільки податків сплатили до українського бюджету?

  2. Чому ви приховуєте, що останні здійснені вами балетні проекти, що позиціонуються від імені ТОВ «Продюсерський центр СОФІТ», яке належить Альоні Матвієнко, насправді реалізовуються через ТОВ «А-КУБ_продакшн», яке веде усю фінансово-господарську діяльність, і директором якої є нікому невідомий п. Польовий, який підписує усі фінансові документи? Це такий-собі «зиц-председатель Фунт».

  3. Чому весь цей час Андрій Ємельяненко позиціонував себе як «громадський активіст», приховуючи, що він є бізнес-партнером Альони Матвієнко понад 15 років?

  4. Чому Андрій Ємельяненко, вимагаючи люстрації дирекції НОУ за давно скасований  концерт Володимира Співакова, не вимагає, водночас, люстрації Дениса Матвієнка, котрий є запрошеним солістом Маріїнського театру, та його дружини Анастасії, котра є штатною солісткою цього ж театру, адже керівником колективу є В. Гергієв, один з найближчих друзів В. Путіна та один з перших підписантів листа на підтримку його політики щодо України? Чи це не подвійні стандарти?

5. Загальновідомо, що професійний рівень артиста балету визначається у першу чергу його участю у виставах класичного репертуару. У програмі Н. Влащенко «Люди. Hard talk.» Денис Володимирович не зміг назвати жодного з своїх ангажементів у класиці на найближчий сезон. Можливо, вам вже вдалося пригадати якусь інформацію з цього приводу?

6. Скільки доходів задекларовано вашими фірмами - організаторами проектів «Великий Гетсбі» та «Stabat Mater», котрі ви позиціонуєте як суперуспішні, та скільки податків сплачено ними до бюджету?

7. Чи правда, що незважаючи на надзвичайно складну ситуацію в Україні, реалізовуючи успішні бізнес-проекти, Денис Матвієнко не гребував в останні роки отримувати від української держави соціальну матеріальну допомогу?

8. Однією з найважливіших піар-акцій реклами балету «Великий Гетсбі» був задекларований гастрольний тур  по найпрестижніших сценах світу. Це спрацювало – глядач вам повірив. Але де цей тур? Ви щоразу, відповідаючи на це питання, називаєте найбільші міста світу, але жодного підтвердження цьому немає – лише ваші слова. Єдині гастролі, що відбулися – до Росії. Ви – український театральний колектив, який під час воєнної агресії не погребував їхати на заробітки до Москви та Петербурга. Це ваша громадянська позиція? Чи гроші «не пахнуть»? Сподіваємося, ви задекларували зароблені в РФ гроші та сплатили податки в Україні?

9. За вашими ж повідомленнями кошторис «Великого Гетсбі» склав понад мільйон доларів США. У наведеному нижче відео Д. Матвієнко стверджує, що більшість цих коштів пішло на виплату гонорарів, в тому числі і нерезидентам України. Чи було при цих розрахунках дотримано вимог чинного законодавства України або ви розраховувались « у конвертах»?

10. Чи зібрав ваш Фонд Дениса Матвієнка хоч якісь кошти  і на що витратив? Чи він є черговою модною фіктивною вивіскою та формально зареєстрований за тією ж юридичною адресою, що і ваші фірми?

Дуже сподіваємось на вашу чесну та розгорнуту відповідь, що буде не емоційним текстом, а сканами документів, що підтверджують вашу чесність, в першу чергу перед українською державою та чинним законодавством, адже ви претендуєте на керівництво головним театром держави та бажаєте стати розпорядниками бюджетних коштів.