Всі новини
Новини
31.03.2012, 15:05
6 і 8 квітня: прем'єра у Національній Опері України!
Більше 20 років тому Дон Карлос уже був поставлений у Києві. Нині він повертається у репертуар Національної Опери в оновленій, масштабній постановці.
Цього разу за основу взяли італійську, 4-актну редакцію твору. Однією із задач постановників була адаптація грандіозного задуму композитора для сучасного глядача. Саме тому Дон Карлос матиме на одну дію менше. І без жодних втрат для драматургії! - зазначає головний режисер Національної Опери, режисер-постановник вистави Анатолій Солов'яненко. Він підкреслює: Наш глядач побачить суто класичне прочитання твору. Дон Карлос - не місце для мінімалізму чи антрепризних вольностей. Однак, як сучасний театр, ми вважаємо за необхідне створювати видовищні вистави. Дон Карлос створювався за допомогою найсучасніших технологій і новітнього обладнання.
У своєму творі Джузеппе Верді зумів передати гнітючу і страшну атмосферу католицької Іспанії XVI століття, де навіть король мусив коритися ченцям-інквізиторам. Людські трагедії на тлі перипетій історії, любов, що не має можливості розквітнути через жорсткі соціальні обмеження… Дон Карлос зачаровує глядачів не тільки чарівністю музики, а й глибиною сценічної драматургії.
Нам пощастило працювати з дуже складним матеріалом. Ми сподіваємося, що ця опера буде нашою візитною карткою! - каже художній керівник Національної Опери Мирослав Скорик. Складно й надзвичайно цікаво! - вторить йому музичний керівник театру, диригент-постановник вистави Микола Дядюра, - У цій постановці задіяно 90% артистів трупи і… більше 100% музикантів оркестру. До речі, у цьому випадку київська Опера пішла шляхом паризької Grand Opera: оркестрантів розділили на два склади. І обидва працюватимуть над виставою по черзі, рівноправно, на повну потужність.
Нам пощастило працювати з дуже складним матеріалом. Ми сподіваємося, що ця опера буде нашою візитною карткою! - каже художній керівник Національної Опери Мирослав Скорик. Складно й надзвичайно цікаво! - вторить йому музичний керівник театру, диригент-постановник вистави Микола Дядюра, - У цій постановці задіяно 90% артистів трупи і… більше 100% музикантів оркестру. До речі, у цьому випадку київська Опера пішла шляхом паризької Grand Opera: оркестрантів розділили на два склади. І обидва працюватимуть над виставою по черзі, рівноправно, на повну потужність.
По-іншому, у новій якості зазвучить і хор – обіцяють постановники. Чимала заслуга у цьому – молодого хормейстера-постановника Богдана Пліша.
З нетерпінням чекають виходу на сцену солісти Національної Опери, виконавці головних партій. Анжеліна Швачка, одна з виконавиць партії принцеси Еболі, зізнається: Я майже десять років йшла до цього. І щаслива, що маю можливість співати цю надзвичайну музику!Вона невимовно прекрасна! - згодна з нею Тетяна Пімінова, - Просто купаєшся в ній, отримуючи насолоду!
Одному з виконавців партії Дона Карлоса – Андрієві Романенку вже пощастило зануритися у бунтарське єство головного героя. Тоді він був юним випускником Київської консерваторії. Тепер сприймає роль не тільки з висоти власної професійності, а й життєвого досвіду. Не чужі прагнення свободи та справедливості і його колезі, Сергієві Пащуку. Маємо надію, ми "доросли" до Дона Карлоса! - кажуть солісти.
Окрім чарівної музики і захоплюючої драматургії, на глядача чекають надзвичайні декорації і костюми, над якими працювала головний художник театру Марія Левитська. А ще – фінал вистави, де містика і реальність – поєдналися в єдине ціле.
Постановка Дона Карлоса на київській сцені - свідчення нашого високого художнього рівня. - підкреслює генеральний директор театру Петро Чуприна, - Це опера, яку називають однією із найскладніших для виконання. Вона ввійшла до репертуару найвідоміших європейських театрів. До їх числа долучилася і Національна Опера України.
З нетерпінням чекають виходу на сцену солісти Національної Опери, виконавці головних партій. Анжеліна Швачка, одна з виконавиць партії принцеси Еболі, зізнається: Я майже десять років йшла до цього. І щаслива, що маю можливість співати цю надзвичайну музику!Вона невимовно прекрасна! - згодна з нею Тетяна Пімінова, - Просто купаєшся в ній, отримуючи насолоду!
Одному з виконавців партії Дона Карлоса – Андрієві Романенку вже пощастило зануритися у бунтарське єство головного героя. Тоді він був юним випускником Київської консерваторії. Тепер сприймає роль не тільки з висоти власної професійності, а й життєвого досвіду. Не чужі прагнення свободи та справедливості і його колезі, Сергієві Пащуку. Маємо надію, ми "доросли" до Дона Карлоса! - кажуть солісти.
Окрім чарівної музики і захоплюючої драматургії, на глядача чекають надзвичайні декорації і костюми, над якими працювала головний художник театру Марія Левитська. А ще – фінал вистави, де містика і реальність – поєдналися в єдине ціле.
Постановка Дона Карлоса на київській сцені - свідчення нашого високого художнього рівня. - підкреслює генеральний директор театру Петро Чуприна, - Це опера, яку називають однією із найскладніших для виконання. Вона ввійшла до репертуару найвідоміших європейських театрів. До їх числа долучилася і Національна Опера України.
Ярослава Барінова