10.05.2012, 16:09
Театр починається з….Іnternet,



Театр починається звідти, де є Інтернет - саме так перефразували крилатий вислів у Міністерстві культури України. Цитата, котру приписують великому російському режисеру Костянтину Станіславському, у цьому випадку має під собою реальне підґрунтя. Йдеться про електронні квитки – експеримент, який запровадили у театрах, що мають статус національних, та Києво-Печерському заповіднику. Вже через півроку цю практику планують поширити на всі 130 українських театрів.
Електронна система - це єдина база, де будь-хто може отримати вичерпну інформацію про наявність квитків і, головне, купити їх. Вона дуже проста і спрямована на додаткові зручності для глядачів, - наголошує керівник інформаційного блоку Міністерства культури України Олег Хавич. Він додає, що купити квиток можна не виходячи з дому. Наприклад, замовити і оплатити його на сайті театру, надрукувати на домашньому принтері, тільки-но квиток надійде на електронну пошту. Або викупити замовлення, зроблене у такий самий спосіб, у касі театру. У касі його надрукують на термобланку. Дійсними є обидва варіанти.

Зиск від електронної системи бачать і у самих театрах. Це дозволяє нам контролювати процес продажу в режимі on-line: заповнюваність зали, прибуток тощо, - пояснює генеральний директор Національної опери України Петро Чуприна, - А згодом використовувати данні для складання репертуару на майбутнє. Головний адміністратор театру Володимир Гребініченко додає: Система електронних квитків дає нам можливість оперативно реагувати на ситуацію. Значно легше тепер отримувати і надавати інформацію глядачам: адже на сайтах театрів вона цілодобово доступна для кожного користувача.


Незважаючи на те, що тепер їм доводиться мати справу з касовими апаратами, касири задоволені спрощенням системи звітності у кінці робочої зміни та скороченням часу, що витрачається на кожного глядача. Адже глядач, - каже касир Національної опери Ніна Терещенко, - бачить схему залу, місця і ціни на них на власні очі.

Серед мінусів електронної системи в адміністраціях театрів називають недосконалість самої програми. Сервер, що нерідко зависає, може зібрати черги у касах, або стати причиною дратувань для глядачів, що намагаються замовити квитки вдома. Саме на завислий сервіс і нарікає більшість з незадоволених. Однак, театр із задоволенням приймає і численні відгуки про те, що прозорий віртуальний продаж економить дорогоцінний час і дає можливість самостійного вибору.


На придбання квитка витратила 15 хвилин. Через тиждень приїду в гості до Києва, і гарантовано подивлюся улюблену виставу, адже квитки вже зі мною! – написала на сайт театру Марія Локошина з Владивостока. – Нарешті по-європейські! Дякую!

Ярослава Барінова

Корисні посилання:
Що таке електронний квиток?

Правила замовлення та оплати