Афіша театру

Балет на 1 дію
Початок: 28.03.2019 - 19:00
Завершення: 21:00
Кармен-сюїта
Жорж Бізе – Родіон Щедрін
Кармен-сюїта

ІНФОРМАЦІЯ НАДАНА ПРЕС-СЛУЖБОЮ НАТАЛІЇ МАЦАК

 

Зірки світового балету у виставах «Кармен» і «Шахерезада»!
 
Тільки один день і тільки для Вас!
 28 березня у Національній опері України презентують визнані хіти світової балетної скарбниці! Дві одноактні балетні вистави, що змусять Вас опинитися у зовсім різних світах: "Кармен-сюїта" Ж. Бізе - Р. Щедріна та "Шехеразада" М. Римського-Корсакова  за участі спеціального гостя Еріка Мурзагалієва – провідного соліста Мюнхенського балету.
Балет присвячено легенді українського балету, першій виконавиці партії Кармен в Україні (1973) - Валентині Калиновській!
 
Після неймовірного успіху чарівного балету «Раймонда» О. Глазунова, прима Наталія Мацак отримала від шанувальників безліч прохань відтворити й інші перлини балетної класики. Надихнувшись роботою народної артистки СРСР, легендарної Валентини Калиновської, а також отримавши її благословення, Наталія разом з зірками світового балету обрали для виконання справжні балетні шедеври – «Кармен-сюїта» та "Шехеразада»! 
Приємним сюрпризом для всіх глядачів стане спеціальний гість - Ерік Мурзагалієв у ролі Золотого Раба ("Шехеразада"). Ерік - один з найхаризматичніших і талановитих танцівників сучасного балету, провідний соліст Мюнхенського балету. Його репертуар багатий всесвітньо відомою хореографією: Cranco, Neumeier, Grigorovoch, Petipa, Balanchine тощо.
 
Постановка стане кращим подарунком не лише для поціновувачів балету, але і для тих, хто хоче доторкнутися до справжнього мистецтва!
 
 Головні партії у виставах виконають:
Наталія Мацак - Кармен/Зобеїда - заслужена артистка України, прима Національного академічного театру опери та балету України ім. Т. Г. Шевченка. Наталія виступає в кращих залах Франції, Італії, Греції, Іспанії, Швейцарії, Америки, Китаю, Кореї, Індії та інших країн. Вражаюча індивідуальність Наталії Мацак на сцені заворожує з першого погляду, адже танцівниці притаманні глибинний темперамент, легкість відточених кроків і піруетів, "фірмова" легка ексцентрика в малюнку класичного танцю.
 
Ян Ваня - Хозе ("Кармен-сюїта")  - заслужений артист України, якого називають "чеською зіркою українського балету". Свого часу незламна відданість класичному репертуару спонукала випускника Празького хореографічного училища будувати свою кар'єру саме у Національній опері України. На київській сцені Ян виконує практично усі провідні партії і активно гастролює світом від Японії до Америки, незмінно викликаючи захоплення поціновувачів балетного мистецтва.
 
Сергій Кривоконь - Ескамільо ("Кармен-сюїта") - один з найяскравіших провідних солістів Національної опери України. Сергій працював з видатними педагогами, такими як народний артист УРСР М. Прядченко, народна артистка УРСР А. Лагода, виконуючи ролі «принців», а також характерні провідні партії, що є рідкісним поєднанням для класичного танцівника. Експерти балетного світу відзначають рідкісний талант і професіоналізм Сергія, вміння яскраво і самобутньо самовиражатися на сцені, не залишаючи байдужою українську і західну публіку.
 
Чудовий склад виконавців, неймовірний сюжет, професіоналізм та чуттєвість - Ви точно розповідатимете про це друзям, знайомим і близьким! 
Чекаємо на Вас 28 березня у Національній опері України! 
Доторкнемось до справжнього мистецтва разом!
 
 

 

ІНФОРМАЦІЯ НАДАНА ПРЕС-СЛУЖБОЮ НАТАЛІЇ МАЦАК

Авторська стилістикаорфографія та пунктуація збережені

 
 
 
 

БАЛЕТНИЙ ШЕДЕВР ПРО ПРИСТРАСТЬ, ЗРАДУ І КОХАННЯ

Сюжет «Кармен» здавна привертав увагу хореографів. Уже у 1845 році, відразу після появи друком новели ІІроспера Меріме, молодий Маріус Петіпа, який працював у Мадрідському Королівському театрі, здійснив постановку одноактного балету «Кармен і Тореадор». Балетмейстер зробив не тільки танцювальну інтерпретацію літературного твору, а й скомпонував для своєї вистави музику на основі іспанських народних мелодій. Прем'єра пройшла з великим успіхом. Це було майже за тридцять років до появи знаменитої опери французького композитора Жоржа Бізе.

Першу спробу відтворити оперну музику Ж.Бізе у балеті зробив відомий російський хореограф Касян Голейзовський, який здійснив постановку «Кармен» на сцені Художнього театру Вікторини Кригер (1931). Музика видатного композитора зацікавила також французького балетмейстера Ролана Петі, іспанського хореографа Антоніо Гадеса. Вони здійснили танцювальні версії цього твору. Але одна з найцікавіших інтерпретацій оперної музики Жоржа Бізе належить композитору Родіону ІЦедріну та балетмейстеру Альберто Алонсо. Одноактний балет «Кармен-сюїта» був створений для легендарної Майї Плісецької. Після прем'єри, яка відбулася 20 квітня 1967 року у Москві, балет знайшов своє втілення й на багатьох інших сценах світу. Як зазначив Альберто Алонсо, то була мрія не просто перекласти на танець геніальну оперу Жоржа Бізе й новелу Проспера Меріме, а створити оригінальну хореографічну партитуру на палку й темпераментну музику, передати через образ Кармен найширшу гаму почуттів. Родіон Щедрін розкрив ідеальну танцювальність музики французького композитора, а Борис Мессерер доніс до глядачів образ справжньої Іспанії, здійснивши лаконічні й виразні декорації.

Київська прем'єра «Кармен-сюїти» відбулася 25 травня 1973 року. Постановники, взявши за основу хореографію Альберто Алонсо, змінили дещо трактування партій у залежності від індивідуальностей виконавців. Олександр Плісецький добре знав московську виставу, Азарій Плісецький, який тривалий час працював на Кубі, пам'ятав постановку Альберто Алонсо. Порівнюючи два варіанти, балетмейстери вибрали все краще, що вони мали, і об'єднали у київській виставі, яка не дублювала московську, а була своєрідним прочитанням балету Ж.Бізе-Р.Щедріна.

Київська балерина Валентина Калиновська (перша виконавиця заголовної партії) не побоялася суперництва і створила своєрідний, багатогранний характер волелюбної й гордої жінки. Її партнерами стали Веанір Круглов (Хозе), Віктор Литвинов (Ескамільо), Алла Лагода (Доля) і Володимир Шувалов (Цуніга). Диригував прем'єрною виставою Борис Чистяков, художнє оформлення здійснив Борис Мессерер.

Хореографічна мова балету сприяла великій переконливості образів. У пластиці Кармен органічно поєдналися енергія руху, неповторність поз та дух фламенко... Ліризмом і пристрастю просякнута партія Хозе, який вперше у житті пізнав всепоглинаюче почуття кохання і водночас біль зради. Ефектною була й партія мужнього тореадора Ескамільо...

Важливу роль у виставі відіграє лінія Кармен – Хозе. Боротьба Кармен і Хозе – це зіткнення пристрасних характерів, життєва корида двох особистостей, двох поглядів на життя. Гордовита андалузька циганка кохає юнака, але не здатна коритися йому. Вона живе за власними законами, а не за правилами, встановленими іншими. Відчувши, що кохання не повернути, Хозе у відчаї вбиває Кармен. Проте навіть смерть не здатна зламати волелюбний дух цієї жінки. Смертельно поранена Кармен на мить знову розпрямлюється і, глузливо посміхаючись, утверджує свою непереможність.

 

 

Світлана Горяная