Персони

Basso
ШТОНДА Тарас
ШТОНДА Тарас
ШТОНДА Тарас
  • ШТОНДА Тарас
  • ШТОНДА Тарас
  • Борис Годунов з однойменної опери М. Мусоргського.
  • Оровез з опери "Норма" В. Белліні.
  • Цар Салтан з опери М. Римського-Корсакова "Казка про царя Салтана". Бабариха - Т. Пімінова.
  • Алєко з однойменної опери С. Рахманінова.
  • Король Рене з опери П. Чайковського "Іоланта".
  • Гремін з опери "Євгеній Онєгін" П. Чайковського. Онєгін - М. Кірішев.
  • Пимен з опери М. Мусоргського "Борис Годунов".
  • ШТОНДА Тарас
Найближчі вистави
Народний артист України (2008 р.).
В 1993 закінчив Київську державну консерваторію ім. П. І. Чайковського (клас Г. Сухорукової).
Лауреат міжнародних вокальних конкурсів, серед яких: Міжнародний конкурс ім. Х.Гаярре (Памплона, Іспанія, 1996 р., 3 премія), Міжнародний конкурс ім. Ф.Віньяса (Барселона, Іспанія, 1997 р., 2 премія), Гран-Прі Марії Каллас (Афіни, Греція, 1997 р., 1 премія), Міжнародний конкурс ім. Бюль-Бюля (Баку, Азербайджан, 2000 р., 2 премія), Міжнародний конкурс ім. Г. Свиридова (Курск, Росія, 2001 р., 1 премія).
 З 1992 р. – соліст Національної Опери України.
На сцені цього театру виконав провідні ролі басового репертуару, серед яких:  Король Філіп, Великий інквізитор, Заккарія («Дон Карлос», «Набукко» Дж. Верді), Базіліо («Севільський цирульник» Дж. Россіні), Мефістофель («Фауст» Ш. Гуно), Борис Годунов, Пімен, Варлаам; Досіфей («Борис Годунов», «Хованщина» М. Мусоргського), Грємін, Кочубей, Король Рене, Ебн-Хакіа («Євгеній Онєгін», «Мазепа», «Іоланта» П. Чайковського), Князь Ігор, Галицький («Князь Ігор» О. Бородіна), Алеко («Алеко» С. Рахманінова), Цар Салтан, Сальєрі («Казка про царя Салтана», «Моцарт і Сальєрі» М. Римського-Корсакова), Тарас («Тарас Бульба» М. Лисенка), Ярослав («Ярослав Мудрий» Г. Майбороди), Дон Маньїфіко («Попелюшка» Дж. Россіні), а також партію Амонасро («Аїда» Дж. Верді) та інші.
 В 2002 р. дебютував у Большому театрі Росії в партії Досіфея («Хованщина» М. Мусоргського). Серед інших ролей:  Руслан («Руслан і Людмила» М. Глінки), Король Рене, Кочубей («Іоланта», «Мазепа» П. Чайковського), Борис Годунов та Пімен («Борис Годунов» М. Мусоргського).
Тарас Штонда гастролює у Великій Британії, Іспанії, Італії, Швейцарії, Нідерландах, Данії, Швеції, Фінляндії, Норвегії, Бельгії, Франції, Німеччині, Чехії, Сербії, Польщі, Словенії, Бразилії, Японії та інших країнах.
Серед найбільш вагомих оперних виступів останніх років:
Пімен («Борис Годунов» Мусоргського, Ковент Гарден, Лондон, Велика Британія, 2006 р.);
Гремін («Євгеній Онєгін» Чайковського, Осло, Норвегія 2010-2011 рр.);
Ліндорф/Коппеліус/Міракль/Дапертутто («Казки Гофмана» Оффенбаха, Мальме, Швеція,  2011 р.);
Гурнеманц, Граф Вальтер («Парсіфаль» Р.Вагнера; «Луїза Міллер» Дж.Верді, Мальме, Швеція,  2012 р.);
Вотан («Валькірія» Р.Вагнера, Маріїнський театр, Санкт-Петербург, Росія 2013; Любляна, Словенія, 2013 р.);
Великий інквізитор («Дон Карлос» Верді, Мюнхен, Німеччина, 2013 р.);
Оровезо («Норма» В.Белліні, Тулон, Франція, 2013 р.);
Гремін та Командор («Євгеній Онєгін» Чайковського та «Дон Жуан» Моцарта,    Гляйндбурн, Велика Британія, 2014 р.);
Рамфіс («Аїда» Верді, Мальме, Швеція, 2015 р.);
Пімен («Борис Годунов» Мусоргського, Савонлінна, Фінляндія, 2015 р.)  та інші.
Тарас Штонда постійний учасник великих міжнародних музичних фестивалів: «Празька осінь» (Прага, Чехія 2003 та 2006 рр.), Міжнародний Шаляпінський фестиваль (Казань, Росія 2006, 2014 рр.), Міжнародний фестиваль в Любляні (Словенія 2007, 2013 рр.); Міжнародний оперний фестиваль Савонлінна (Фінляндія 2007, 2015 рр.);  «Зірки білих ночей» (Санкт-Петербург, Росія, 2013 р.); Міжнародний Мюнхенський оперний фестиваль (Німеччина, 2013 р.), Гляйндбурнський оперний фестиваль (Велика Британія, 2014 р.) та інших.
Співак багато виступає в ораторіальному та камерному жанрах: Реквієм Дж. Верді (Мадрид, Барселона, Сантандер, 1997 р.; Амстердам («Концертгебау»), Гаага, Утрехт, Роттердам 2000, 2008 рр.); Дев’ята симфонія Л. Бетховена (Страсбург, 1999; Ріо-де-Жанейро, Сан-Паулу, 1999 р.), Симфонія № 13 Д. Шостаковича (Великий зал Московської консерваторії, 2001 р., диригент — В. Федосєєв; Варшавська філармонія, 2003 р.; Бонн («Бетховенхаллє») 2005 р.); Симфонія № 14 Д. Шостаковича (Турку, Фінляндія, 2009 р.).
Тарас Штонда співпрацює з видатними диригентами сучасності, зокрема з Зубіном Мета, Лейфом Сегерстамом, Міхаелем Гютлером, Джуліано Карелла, Генадієм Рождественським та Володимиром Федосєєвим; партнерами Штонди по сцені є світові оперні зірки – Йонас Кауфман, Рене Папе, Матті Салмінен, Аня Хартерос, Людовік Тезьє, Катерина Губанова, Катерина Семенчук, Людмила Монастирська.
Тарас Штонда часто виступає з сольними програмами в Іспанії, Швейцарії, Данії, Норвегії, Чехії, Росії, Україні тощо.
Співак записав компакт-диски: «Руслан та Людмила» (Руслан), Большой театр, Росія; «Пентатон», Нідерланди, 2003 р., дир. А.Ведерніков; 13 і 14 симфонії Шостаковича з Бетховенським оркестром, Бонн, Германия, 2005-2006 рр., дир. - Р. Кофман; «Перлини романсу» з А. Тітович, ф-но, Київ Україна, 2009 р.; «Господи, Господи, силою твоєю…» з хором Національної радіокомпанії України, хормейстер – Ю. Ткач, Київ Україна, 2013 р.
Нагороджений орденом "За заслуги" ІІІ ступеня (2016 р.).
 
 
 
 

 

The big high-light in the performance was the Ukranian base Taras Shtonda as Prince Gremin. That was wonderful. I dont remember to have heard such a wonderful singer in that role since Kurt Moll in Paris some 30 years ago. I can recommend Taras Shtonda to sing that role every where in the world. I would like him back in Oslo for King Filip in Don Carlos. That might be wonderful, powerfull and extraordinay.
— Henning Høholt, 12.16.2010.
...властные, местами зловещие интонации выходили у певца превосходно. В мощи и уверенности звучания Штонда также сделал превосходную заявку на вагнеровский репертуар: такое было впечатление, что партия грозного бога — самая обычная, естественная территория для вокалиста, словно место его службы не киевский театр, а труппа где-нибудь в Германии или Австрии. Но не только «громы и молнии» в арсенале у певца: он может петь хотя и властно, но мягко, даже сердечно и проникновенно.
— Татьяна Петровская
Его можно назвать «слугой двух господ», потому что трудно сказать, где лучше проявил себя Штонда — то ли в оперной, то ли в камерной сфере исполнения. Он также замечательно создает на сцене образы оперных героев и демонстрирует умение передать все тонкости камерно-вокальных миниатюр. Хотя главное амплуа Тараса Штонды — оперное пение, потому что голос у него сильный и он достойно продолжает лучшие традиции украинских басов: Ивана Паторжинского, Бориса Гмыри, Анатолия Кочерги. Радует, что этот успешный артист, который гастролирует по миру, прославляя украинскую вокальную школу и своего педагога профессора Галину Сухорукову, плодотворно работает в Большом театре, у себя дома и дальше возрождает славные традиции камерных музыкальных вечеров, что в последнее время несколько подзабылось.
— Людмила Кучеренко
Треба відзначити, адже це вражає, Великого інквізитора Тараса Штонди, одного з цих слав’янських басів, яким властиві нескінченна глибина і вражаючий об’єм. Він співає провідні басові ролі в Києві та в Большому театрі і його Великий інквізитор особливо вирізняється: сцена з Філіпом досконало підкреслила два відтінки басу (один, Папе, більш світлий, тоді як інший – дуже темний) і була могутньо проведена не лише маестро Зубіном Мета за пультом, але й двома артистами на сцені, що змагалися в силі звуку і напруження.
Вихід Тараса Штонди в ролі Великого інквізитора і наступний дует стали ще однією вершиною вечора. Те, як Штонда своєю присутністю на сцені і темрявою свого басу поставив на коліна спочатку Короля, а потім, в кінці четвертого акту, бунтуючий народ, також є великим театром.
A word must also be said for Taras Shtonda, who delivers Prince Gremin’s wonderful bass aria with a fine combination of power and musical delicacy.
Taras Shtonda's Pimen gave us a long and happy immersion in the depths of Russian basso profondo, although his scene is a long one and my attention flagged slightly in the middle.
— By David Karlin, 23 July 2015