Репертуар

Балет на 3 дії
Тривалість вистави:
2 год. 25 хв. з 2-ма антрактами
Легенда про любов
А. Меліков
Легенда про любов

Аріф Меліков

 

ЛЕГЕНДА ПРО ЛЮБОВ

 

Балет на З дії

 

Лібретто Назима Хікмета за мотивами драми «Ферхад и Ширин»
Прем'єра відбулася 14 травня 2010 року

 

ПОСТАНОВНИЙ СКЛАД

 
Диригент-постановник – Олексій БАКЛАН, народний артист України
Диригенти – Алла КУЛЬБАБА, заслужений діяч мистецтв України,
Герман МАКАРЕНКО, заслужений діяч мистецтв України
Диригент сценічного оркестру – Леонід ТИХОНОВ, заслужений працівник культури України
Балетмейстер-постановник – Анатолій ШЕКЕРА, народний артист України, лауреат Національної премії України імені Тараса Шевченка
Художнє оформлення - Тадей РИНДЗАК, народний художник України - за ескізами Євгена ЛИСИКА, народного художника України, лауреата Національної премії України імені Тараса Шевченка
Художник по костюмах – Оксана ЗІНЧЕНКО, заслужений художник України
Балетмейстер-репетитор – Елеонора СТЕБЛЯК, народна артистка України
Педагоги-репетитори – Анатолій КОЗЛОВ, заслужений артист України,
Микола МІХЄЄВ, заслужений артист України
Концертмейстери – Оксана ГОРОБІЄВСЬКА, Сергій ДУДАРЕНКО, Ніна ЛИТВИНЕНКО, Дінара САБІТОВА, Світлана ТЕРЕНТЬЄВА, Ольга ХОМИЦЬКА
Режисери, що ведуть виставу – Алла ВИСОЦЬКА, Валентина ТЕРНОВА
 

ДІЙОВІ ОСОБИ ТА ВИКОНАВЦІ

 
Мехмене-бану – Олена ФІЛІП’ЄВА, народна артистка України,
Тетяна ЛЬОЗОВА, заслужена артистка України,
Наталя МАЦАК, заслужена артистка України,
Ірина БОРИСОВА, Катерина КОЗАЧЕНКО
Ширін – Ганна ДОРОШ, народна артистка України,
Тетяна ГОЛЯКОВА, заслужена артистка України,
Наталія ЛАЗЕБНИКОВА, заслужена артистка України,
Ольга ГОЛИЦЯ, Олеся МАКАРЕНКО-СЕВАСТЬЯНОВА
Ферхад – Денис НЕДАК, заслужений артист України,
Сергій СИДОРСЬКИЙ, заслужений артист України,
Олександр ШАПОВАЛ,заслужений артист України,
Андрій ГУРА
Візир – Ігор БУЛИЧОВ, Артем ДАЦИШИН, Ян ВАНЯ
Незнайомець – Михайло ЗАГРЕБА, Сергій ЛИТВИНЕНКО
Блазень – Максим МОТКОВ, народний артист України,
Набухіро ТЕРАДА, заслужений артист України,
Руслан БЕНЦІАНОВ, Євген КЛИМЕНКО, Костянтин ПОЖАРНИЦЬКИЙ
Солісти в танці «Золото» – Марія ДОБРЯКОВА, Ольга КІФ’ЯК, Марина СТЕПАНЧЕНКО, Катерина ХАНЮКОВА
Солісти в танці "Красуня" – Тетяна АНДРЄЄВА, заслужена артистка України,
Ганна ВАСИЛЬЄВА, Олеся ВОРОТНЮК, Оксана ГУЛЯЄВА, Ксенія ІВАНЕНКО, Ксенія НОВІКОВА, Анастасія ШЕПТІФРАЦ, Наталя ЯКУШКІНА

 

 

 

 

  • Диригент сценічного оркестру:

СТИСЛИЙ ЗМІСТ

 

Дія перша

 

У палаці цариці Мехмене панує глибока скорбота. Юна Ширін, сестра володарки, вмирає від жорстокої хвороби. З'являється Незнайомець. Він готовий зцілити принцесу. Мехмене-бану пропонує йому багатство. Але Незнайомець відмовляється – заради спасіння сестри цариця повинна віддати свою вроду. Мехмене-бану з відчаєм приймає умову.

Каменяр Ферхад і його друзі закінчили будівництво палацу, і народ відзначає цю подію. В оточенні величезного почту з'являються Мехмене-бану і Ширін. Погляди сестер зупиняються на Ферхаді. І світ перестає існувати для трьох, серця запалали коханням. Процесія віддаляється. Ширін повертається, щоб ще раз побачити Ферхада. Якась нестримна сила притягує їх одне до одного.

 

Дія друга

 

Безжальна спека сушить все довкола. Потріскалася земля. Народ страждає від спраги. Але воду із Залізної гори привозять лише в палац цариці.

Мехмене-бану в полоні нестримної пристрасті до Ферхада. Ніщо не може відвернути її думок від прекрасного юнака.

Тривожне щастя переповнює й серце Ширін, яка теж мріє про зустріч з коханим Ферхадом. Вони знають, що їхнє щастя примарне, і тому вирішують тікати з палацу, щоб знайти свою долю. Візир сповіщає про це царицю.

Закоханих наздоганяють. Розгнівана Мехмене-бану, розуміючи, що назавжди втратила Ферхада, ставить йому умову: він одержить Ширін тоді, коли проб'є гору і пустить воду в місто.

 

Дія третя

 

Минули роки... Ферхад у горах. Він посивів, але життя його не зламало. Йому ввижається, начебто він уже пробив гору і відкрив шлях воді, і разом з водою до нього прийшла Ширін... Але то тільки марево.

Нестерпні муки роздирають серце Мехмене-бану. В її пам'яті пропливає все її життя, сповнена пристрасті любов до Ферхада. Їй здається, що вона знову прекрасна, і Ферхад кохає її.

Видіння Мехмене-бану перериває Ширін. Вона благає царицю повернути Ферхада. Мехмене не в змозі відмовити.

Велика надія привела в гори людей. Якщо Ферхад здійснить свій подвиг, закінчаться віковічні страждання народу.

З'являються Мехмене-бану і Ширін. Цариця дозволяє Ферхаду залишити гору. Він виборов право бути разом з Ширін. Але каменяр розуміє, що зараз він уже не може повернутися, не справдивши сподівань свого народу.

Ферхад залишається в горах, щоб здійснити свій подвиг в ім'я щастя людей.

ЛЕГЕНДА ПРО ЛЮБОВ, ПРИСТРАСТЬ І САМОПОЖЕРТВУ

«Легенда про любов» – балет азербайджанського композитора Аріфа Мелікова, створений за мотивами однойменного твору відомого турецького письменника Назима Хікмета.

В основі п'єси Хікмета популярна на Сході легенда про кохання Ферхада та Ширін, кохання романтичне, великої сили та глибини, згублене жорстокими протиріччями. Самопожертва в ім'я любові – головна лінія балету.

Розповідь про кохання в творі пов'язана з цілим рядом філософських проблем. Цариця Мехмене віддає свою вроду, щоб врятувати смертельно хвору Ширін, але душевна мужність Мехмене проходить тяжке випробування. Цариця та її врятована сестра покохали каменяра Ферхада. Благородна та горда Мехмене не спроможна бажати зла ані Ферхаду, ані Ширін – вона любить обох. Але вона не здатна перебороти пристрасть до Ферхада. Трагічна безвихідь її страждань гнітить та спустошує її душу.

Ферхад приймає умову Мехмене-бану, після виконання якої він зможе поєднати своє життя з Ширін. Його чекає велике випробування – пробити скелю і дати людям воду. Благородна мета – врятувати свій народ від посухи, голоду та спраги, стає головною справою його життя.

Якщо Мехмепе-бану принесла в жертву свою красу заради врятування сестри, то Ферхад відмовляється від кохання Ширін заради свого народу.

Балет «Легенда про любов» - глибоко філософський твір, який характеризується багатством хореографічної драматургії. В ньому присутні розгорнуті масові сцени, великі адажіо, малі ансамблі, сольні варіації та монологи, сцени з складною взаємодією солістів та кордебалету.